Element DH - Team and Bike shop

The store will be closing down till further notice.

The team will still ride on and actively looking for sponsors and to sponsor riders who have the heart and vision to make it.

Till we get revamped, this blog will be used to advert DH and Mountain bike activity in general and also share thoughts and ideas on how we progress.

Cheers
Element DH

Saturday, April 17, 2010

Langkawi International Mountain Bike Challenge 2010

Inaugural Langkawi International Mountain Bike Challenge 2010.



Details
Race Date : 6th - 8th August 2010
Location : Langkawi.. (Duh)

Closing date of registration : 30th June 2010

2 Type events
1. Endurance - with a track of 8.5km
2. Cross Country - with a track of 4.3km

Olympic Cross Country (1 lap = 4.3km)

i. Junior Men
ii. Elite Men
iii. Elite Women
iv. Masters Men

Marathon Cross Country (Endurance) (1 lap = 8.5km)
v. Open

Organiser:

Human Voyage (M) Sdn Bhd,
165-3-9, Wisma Mutiara,
Jalan Sungei Besi,
57100 Kuala Lumpur.

Phone: +603 9222 0786
Fax: +603 9222 1786
Website: www.mtbmalaysia.com
Email: info@mtbmalaysia.com

2 comments:

oldtimer said...

Langkawi MTB Challange 2010 - Kesudahan Yang Memalukan
by Nor Saidi Osman on Wednesday, August 18, 2010
Acara yang bermula dengan publisiti dan sambutan yang membanggakan kini berakhir dengan tempo yang menyedihkan. Kesan kegagalan pihak komisar dan pengajur mengambil tindakan proaktif dalam menangani isu keputusan pelumbaan. Transponder yang di gunakan telah menunjukkan tanda2 akan gagal diperingkat pendaftaran pelumba lagi. Transpoder tersebut terpaksa menggunakan 'hair dryer' untuk membaca data pelumba pada sesi pendaftaran seterusnya pada perlumbaan hari pertama di Tok Senik telah terbukti transpoder tersebut gagal. Semua keputusan perlumbaan hari itu kelam kabut dan tonggang langang. Keadaan tersebut tidak membawa sebarang iktibar kepada pihak pengajur mahupun pihak komisar, mereka angkuh dan tidak mengendahkan sebarang aduan orang ramai. Olehitu, mereka terus menggunakan sistem yang sama dan tidak menyediakan manual backup sistem yang mantap untuk menghadapi perlumbaan keesokkan hari (manual backup yang dibuat hanya untuk lepas batuk ditangga). Kesan nya, seperti yang di jangkakan keputusan perlumbaan pada hari Endurance Race juga kelam kabut dan tonggang langang.

Kini puluhan pelumba malahan ratusan pengunjung yang menyaksikan perlumbaan tersebut, dalam dan luar negara merasa terainaya, 'frust' dan tidak puashati. Ramai telah melahirkan perasaan tersebut dalam pelbagai bentuk dan menulis dalam pelbagai website. Olehitu, saya sebagai seorang pengiat sukan berbasikal memohon agar ada pihak sama ada Persatuan Berbasikal Kebangsaan/Kem. Belia & Sukan atau Kem. Pelangcongan, berbincangan dengan pihak pengajur agar mereka menangani isu ini dengan perihatin dan rasa tanggung jawab kerana ia melibatkan nama baik Tun yang mewawarkan acara tersebut dan maruah negara.

Sekian, Majulah Sukan untuk Negara.
Salam 1 Malaysia.

Sufian said...

Setuju.
Tak kurang juga yang merungut pit stop untuk air tidak teratur malah boleh dikatakan seperti melepaskan batuk di tangga.
Pada hari Endurance Race, ramai yang terpaksa singgah ke Petronas berdekatan untuk mendapatkan bekalan air.
Bagi yang datang dengan team sokongan, mereka mendapat bantuan ditepi jalan untuk stok air dan makan.

The Mt Austin DH Event Is Proudly Sponsored By

The Mt Austin DH Event Is Proudly Sponsored By
This event will not be possible without their support. Many Thanks ! Get In touch with us if you are interested in helping out.

This Event is Supported By

This Event is Supported By
Thanks to their support, this event will be a successfull one.